מבט לכל כיוון

טיול יומי בפריס

איך להפוך קונקשן ארוך לטיול מהנה. כיצד לחסוך 300$ על טיסה טרנס אטלאנטית ולקבל טיול בעיר האורות
שער הניצחון

אם אתם טסים לניו יורק ורוצים למצוא טיסה זולה וגם להרוויח טיול באחד היעדים האהובים בעולם, קחו טיסה עם עצירת קונקשיין ארוכה של 12 שעות באחת הערים האירופאיות. אתם יכולים לחסוך 300-400$ על טיסה ישירה ולקבל טיול מושלם.
יצא לי פעמיים בשנים האחרונות לעצור ליום בפריס ולטייל בעיר האורות.

מתחילים לטייל

לקחתי את תיק הגב ונסעתי למרכז העיר של צרפת, הנסיעה בתחבורה ציבורית לוקחת כשעה.
יש שתי דרכים להגיע, ברכבת עד לקתדרלת נוטרדאם, ואוטובוסים שיוצאים מהשדה ומגיעים סמוך לאתרים המוכרים, כדאי להתעניין במודיעין בנוגע לשעות ונקודות העצירה.

במקום היה תור ארוך אז לא נכנסתי והתחלתי ללכת לכיוון מגדל אייפל, ההליכה הייתה על גדות נהר הסיין, לאורך הדרך אפשר להבחין את המבנים הגדולים והמרשימים של פריז ובהמוני התיירים שהולכים בכל פינה.

בדרך עברתי סמוך למוזיאון הלובר אז בחרתי ללכת בתוך המתחם,אך לא נכנסתי למוזיאון עצמו שמכיל יצירות אומנות מפורסמות, המוכרת שבהן- ציור המונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י.
אחרי שעוברים את המוזיאון מגיעים לכיכר הקונקורד. אפשר להחליט אם ללכת על רחוב השאנז אליזה עד לשער הניצחון, אבל אני מיהרתי להגיע למגדל אייפל כדי לא להתקע בתור ארוך בכניסה.

מגדל אייפל

הגעתי למתחם האייפל, הצטלמתי מתחת למגדל המרשים והלכתי לקנות כרטיס כניסה שמאפשר לעלות על המגדל. במגדל יש שתי נקודות תצפית אחת באמצע ואחת בראש המגדל, מכיוון שהיה יום מעונן והראות לא הייתה בשיאה, ברוב שעות היום העננים כיסו את ראש המגדל, לכן העדפתי לעלות רק לנקודה שבאמצע המגדל.
מהמגדל מקבלים נוף פנורמי של פריז.

לאחר שיצאתי מהמגדל חציתי את נהר הסיין לכיוון גני טרוקרדו, הגשר שחוצה את הנהר והגנים הן הנקודות בהן יש את הזווית היפה ביותר להצטלם עם המגדל.

שער הניצחון

משם המשכתי על הכביש שמוביל לכיכר שארל דה גול, במרכזה נמצא שער הניצחון המפורסם. כדי להגיע לכיכר צריך לעבור במנהרה תת קרקעית. השער שגובהו 50 מטר ורוחבו 45 מטר נבנה בפקודתו של נפוליאון, ובנייתו הושלם בשנת 1836.

ב1940 צעדו חיילי גרמניה מתחת לשער כדי להראות את ניצחונם. בשנת 1944 צעדו שארל דה גול וצבא צרפת מתת לשער מצעד ניצחון לאחר שצרפת שוחררה על ידי בעלות הברית.

השער נמצא בקצה של שדרות האליזה (שאנז אליזה), השדרה המרכזית והיוקרתית של פריז. אחד הרחובות המפורסמים בעולם. לאורך השדרה אפשר למצוא חנויות של כל המותגים היוקרתיים.

משם בודקים היכן נמצאת תחת האוטובוס או הרכבת הקרובה ביותר שממנה אפשר לחזור לשדה התעופה.

טיפים

א. שימו לב שטיסת ההמשך מאותו שדה התעופה.
ב. קחו זמן בטחון לחזרה לשדה התעופה. הנסיעה אורכת כשעה.
ג. אם אתם רוצים לעלות למגדל אייפל, כדאי לשנות המסלול ולהגיע למקום מוקדם כדי לא להתקע בתור ארוך.

שתפו ברשתות החברתיות:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

אולי יעניין אותך גם..