מבט לכל כיוון

מה זה 360?

נחל פארן

הצילום הפנורמי קיים שנים רבות, אבל בעשור האחרון חלה התקדמות מטאורית בתחום. בשנת 2007 גוגל הכניסה את שירות  ה STREET VIEW שמאפשר לראות כמעט כל רחוב ואזור בעולם בסיור וירטואלי ב360. בהתחלה היו אלה תמונות פנורמיות בודדות. בשנת 2009 נוצרו הסיורים הוירטואלי שאיפשרו לגולשים לנווט ברחובות באמצעות הקלקה על התמונות.


בשנת 2011 החליטו בגוגל לאפשר לעסקים להוסיף תמונות פנים ב360 לדפי העסק שלהם.

בשנת 2015 החלו לצוץ מצלמות 360 במחירים סבירים עבור הצרכן הפשוט, כתוצאה מכך בשנת 2016 החלו גם פייסבוק ויוטיוב לתמוך בתוכן של 360. פייסבוק עדיין נותנת ניקוד גבוה לתוכן ב360.

בשנים אלה גם חלה התפתחות בעולם הVR. חברות רבות מייצרות משקפי VR שמהוות תחליף לחלק מקונסולות המשחקים.
מי שיצפה בסרטוני ה360 באמצעות משקפי VR יכול לחוש שהוא נמצא פיזית במקום המצולם.

כלים בתחום

במשך שנים היה ניתן לצלם תמונות פנורמיות ב360 ע"י הוספת עדשת עין דג רחבה למצלמות הDSLR. המצלמה הייתה עומדת על חצובה, הצלם היה מסובב את המלצה ומצלם מכל כיוון. לאחר מכן הצלם היה תופר את התמונות ידנית בעזרת פוטושופ.

שיטה זו נחשבת עד היום לאיכותית ביותר, מכיוון שאין מצלמת 360 עם עדשות איכותיות כמו המצלמות הותיקות. סיורים וירטואלים רבים, בעיקר במקומות יוקרתיים מבוצעים בשיטה הישנה.

בתחום הוידאו, בתחילת הדרך היו מתקנים שהיו מחברים אליהם מספר מצלמות גו פרו כדי ליצר סרטון. בנוסף לעלות המכשיר היה צריך לקנות 6 מצלמות גו פרו או יותר, מלאכת התפירה של הסרטונים הייתה קשה אף יותר.

מאוחר יותר נכנסו מצלמות ה360 המקצועיות שכל מצלמה כזו עולה כמה אלפי דולרים טובים.

מצלמות כיס

כפי שכבר ציינתי בשנת 2015 הושקו מצלמות 360 קטנות. המצלמות מאפשרות לצלם תמונות וסרטונים ולשתף ברשתות החברתיות תוכן ב360.

למרות היחודיות של ה360, חלק גדול מהמשתמשים מייצרים בעזרת המצלמות תוכן שהוא לא 360, כלומר הצופה לא יכול לשלוט במה שהוא רואה אם יזיז את המסך

תמונות tiny planet תמונות בהן הקרקע נראית כמו כדור הארץ וכל מה שמסביב למצלמה נראה כמו עולם קטן. וההיפוך שלה- תמונות חור התולעת. 

משתמשים יצירתיים יכולים ליצר שלל תמונות עם אפקטים מיוחדים.

בשנים האחרונות הפכו מצלמות הכיס למתחרות ישירות של מצלמות האקשן כדוגמת גו פרו. למצלמות ה360 יש יתרון בולט על פני מצלמות הגו פרו הרגילות. המצלמה רואה הכל. גולש הסקי יכול להחזיק את המלצמה בכל מקום והיא עדיין תקלוט אותו בלי חשש שהוא יסובב את המצלמה לכיוון אחר. הדבר מאפשר לרוכב אופני הרים להראות גם את עצמו וגם את השטח, והוא לא צריך שתי מצלמות בשביל זה.

גו פרו הבינה זאת ויצרה מצלמת 360  (GO PRO FUSION ) וכך גם חברות אחרות כמו INSTA 360  שיצרה מצלמות ואפליקציות יעודיות שמאפשרות לספורטאי אקסטרים לפרסם סרטונים איכותיים בקלות

שתפו ברשתות החברתיות:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

אולי יעניין אותך גם..

מצלמת ה360 החדשה ביותר

האם מצלמת Insta360 X4 שהושקה היום ומצלמת באיכות 8K תהיה המצלמה הכי נמכרת בשוק. קראו כדי לדעת מה חדש במצלמה וכמה היא עולה

קרא עוד »