מבט לכל כיוון

טיול בקצה הצפוני של ישראל

יצאתי לטיול יומי ברמת הגולן, עברתי בלא מעט מקומות מעניינים. תוכלו להתרשם גם מהסרטון
טיול בצפון רמת הגולן

בתחילת חודש יוני היה לי יום פנוי אז החלטתי לצאת לטיול בקצה הצפוני של ישראל. השהות שלי ברוב המקומות הייתה קצרה. חלק מהנחלים שטיילתי בהם לא זורמים בקיץ, לכן כדאי להתעדכן לפני כדי לא להתאכזב.

עין נון

המקום הראשון שעצרתי בו היה עין נון. מעיין נחמד ליד המושבה מגדל שליד הכנרת. לפני מספר שנים המעיין שופץ. בשנה האחרונה היה אמור להפתח מחדש כאתר בתשלום, אבל נכון לעכשיו המקום פתוח בחינם.

ליד הבריכה הגדולה יש מדשאות גדולות ופינות ישיבה רבות. אפילו במה להופעות.
קצת מאכזב לגלות שהכניסה למים אסורה. האיסור נועד כדי לשמור על הטבע.

המפל הנסתר- עין איוב

משם המשכתי לעין איוב, המפל הנסתר שנופל ישירות לכנרת. לפני שנה בדיוק הגעתי למפל, אז כדי להגיע לתחתי המפל היה צריך ללכת בתוך צמחייה כשמי הכנרת מגיעים לקרסול.
בגלל החורף הטוב שהיה מפלס הכנרת עלה באופן משמעותי וכדי להגיע למפל צריך לשחות במים עמוקים.

עין עלמין ועין אמפי

מכאן העברתי את רוב הטיול ברמת הגולן. בין חד נס לבית המכס ננצאים שני מעיינות יפים.

המקום הראשון שעצרתי בו היה עין אמפי. מעיין נחמד שנמצא בתוך בריכת אבנים בצורת אמפי תיאטרון. בתוך הבריכה שוחים דגים שיעשו מסאג' למי שיטבול בהם.

משם המשכתי לאחד המעיינות הגדולים והעמוסים ברמת הגולן, בריכת הקצינים עין עלמיין. מספר נביעות מזינות את בריכת הקצינים 3X8 בעומק של 1.4 מ'.

באר -עין בלוט

בדרך צפונה לכיוון החרמון ראיתי מבנה שנראה כמו באר שיש לידו אנשים. החלטתי לעצור וכך גיליתי את עין בלוט. באר עמוקה שהירידה אליה בעזרת סולם.

הג'ובה הגדולה ביער אודם

העצירה באה הייתה ביער אודם, שם הקפתי את הג'ובה הגדולה. הג'ובה היא היא מכתש שנוצר בפעילות געשית. הג'ובה הגדולה בקוטר של 250 מטרר ובעומק של 60 מטר. בתוך יער אלונים טבעי.

ברכת רם

בהמשך הדרך עברתי בכפר הדרוזי מסעדה. עצרתי לקנות קצת אוכל ונסעתי לבריכת רם לעצירת אוכל. הבריכה נמצאת בתוך מאאר, מכתש געשי.

מסביב לבריכה הגדולה נבנתה טיילת עם פינות ישיבה. סביב הבריכה סופרו אגדות על כך שהיא מזינה את הבניאס, אך חוקרים סתרו את הטענה הזו. באזור נמצאה צלמית ונוס, הפסלון האנושי העתיק ביותר שמצאו ארכיאולוגים.

תחילת יוני, היא גם שיא עונת הדובדבנים, בעונה זו החקלאים בכפר מאפשרים לתיירים להכנס למטעים ולקטוף דובדבנים גדולים וטעימים.

עין חרמון

העצירה הבאה הייתה בעין חרמון. מעין שנמצא מתחת לישוב נמרוד. חובבי מעיינות רבים מכנים את המקום המעיין עם הנוף הכי יפה בארץ.
מהעיין ניתן לראות את הרי החרמון, אם הגעתם בחורף או בתחילת האביב אפשר לראות את החרמון המושלג.

נחל חזורי

משם התחלתי לרדת לכיוון עמק החולה. אחרי שעברתי את נווה אטיב הגעתי למתחם נבי חזורי, אתר מקודש לדרוזים. מתחתיו עובר נחל חזורי שאפשר ללכת בוב במסלול של כ4 שעת.
ירדתי לנחל שעדיין זרם, עברתי על גשרון אבן עתיק שלידו יש מבנה של טחנת קמח ואבני רחיים.

מפלי סער

יש שני זמנים בהם מומלץ להגיע למפלי סער. הראשון בחורף בזמן מערכות גשמים חזקות שהמפלים שוצפים. הזמן השני, באביב ובתחילת הקיץ כשהבריכות שמתחת למפלים מלאות ועמוקות ואפשר להכנס לרחוץ בהן.

הלגונה בנחל דן

התחנה האחרונה שלי בטיול הייתה הלגונה בנחל דן. בעבר היה ניתן להגיע סמוך ללגונה עם רכבים אבל תשובי הקיבוצים הסמוכים חסמו את הדרך עם גדרות. כדי להגיע ללגונה צריך ללכת כ10 דקות מקיבוץ דן, לחצות מספר מטעים.

האזור מלא בפינות שמאפשרות כניסה למים. המים בנחל דן קרים מאד. בשנים גשומות הזרימה בנחל מאד חזקה ועלולות להיות מערבולות שיסחפו את הרוחצים. לכן חשוב להזהר לא להכנס למים עמוקים מדי או למקומות עם זרימה חזקה.

משם נסעתי לקרית שמונה לאכול, והמשכתי כל הדרך חזרה לירושלים

שתפו ברשתות החברתיות:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

אולי יעניין אותך גם..

מצלמת ה360 החדשה ביותר

האם מצלמת Insta360 X4 שהושקה היום ומצלמת באיכות 8K תהיה המצלמה הכי נמכרת בשוק. קראו כדי לדעת מה חדש במצלמה וכמה היא עולה

קרא עוד »